I miss you already ..

Jag veet , det var ett tag sen jag bloggade .. beror mestadels på det hemska som hände i onsdags kväll .. min underbara , älskade kanin Rasmus lämnade världen .. Han var den snällaste lilla kanin som nånsin levt och han betydde så otroligt mycket för mig ! en del kanske tycker det låter dumt .. men jag hade honom i nästan åtta år ! Hade jag ute honom följde han mig vart jag än gick , han älskade mig och jag älskade honom ,, och jag kommer ALLTID älska honom . Han hade ändå ett ganska händelserikt liv .. föddes den 8 februari år 2000. När han var tillräckligt gammal började jag träna honom i kaninhoppning .. i början var han en katastrof , rev varenda hinder .. men varken han eller jag gav upp .. och när vi , cirka ett halvår senare deltog i vår första tävling .. blev han felfri båda gångerna ! vår första tävling ! därefter följde en framgångsrik tävlingssaga för oss .. blev placerade i stort sett på de flesta tävlingar , och var ett tag Bäst i Halland . vi älskade det båda två ! Han var elit i rak bana , svår i krokig bana , elit i höjd . Sen blev kaninhopparklubben alltmer inaktiv och Rasmus började bli trött på de långa bilresorna .. så jag bestämde ig för att han skulle "pensioneras" och i fortsättningen träna hemma . I höstas blev han sjuk första gången .. tänderna hade vuxit för mycket .. han slutade äta och var allmänt hängig . Men vi var hos veterinären och de slipade tänderna , gav honom medicin och så .. och han började må bättre .. när sommaren kom var han glad jämt .. han älskade sommaren ! Då kunde han va ute och springa som han ville .. så han fick i alla fall avsluta sin tid på jorden på sommaren som han älskade allra mest .. 4 juli 2007 .. dagen jag mins som den värsta nånsin ..

RASMUS (Klorey´s Born to Be Seen) jag kommer alltid att älska dig ! vad som än händer , har du alltid en speciell plats i mitt hjärta <3

image1

Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag är såå ledsen för din skull gumman..Så ledsen..
Älskar dig <3

2007-07-06 @ 15:36:40
Postat av: Lova

Åh min älskade vän. Så fint du skrev om Rasmus. Vi finns här för dig som jag har sagt ett antal gånger. Älskar dig för alltid puss puss

2007-07-06 @ 16:27:38
URL: http://Lovish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0