Jag vill lära mig

Gokväll !
UschUsch idag har inte vart nå vidare rolig dag precis, plufg, plugg och plugg, och ändå känns det inte som jag kommit nån vart. Håller på med att inreda lägenhet i hemkunskapen (Nej, det är INTE så roligt som det kanske kan låta.) Skriver om en liten Religion i SO:n, Skriver om blod i NO:n, och så vidare, och så vidare.
Jaja, nog tjatat om mina läxor!
Har inte så mycket annat att skriva om dagen, kollade tre avsnitt av Prison Break innan, måste ännu en gång säga att det är sjukt bra! (:

Förresten, så har jag kommit på en sak, jag vill lära mig sy ! :D (Det är nu ni som känner mig ska sucka och skska på huvudet, för det kommer inte bli lätt.) För det första har jag aldrig kommit överens med en symaskin, det blev alltiid fel på syslöjden när jag gick på mellanstadiet. Sen jag började högstadiet har jag försökt undvika den så mycket som möjligt, fast ibland har vårt möte vart oundvikligt. Men jag kan i alla fall säga att jag klarat det med livet i behåll! :) Men att sy, frivilligt har nog inte riktigt vart min grejj innan, men tänk på alla fina kläder och accesoarer man skulle kunna knåpa ihop, som man är helt ensam om. Tanken på detta får mig att vilja sätta gång direkt!
Vi får väl se, nån gång kanske ni får se något hemmagjort verk här på bloggen .. och förväna er nu inget stort .. det är ingen klänning eller nåt jag ska sy .. nää, tänkte att mitt första verk skulle bli att eventuellt sy fast en spetskant på en klänning jag eventuellt ska köpa .. (hmmm) klarar jag det, kommer jag bli riktigt stolt :D

Förresten så är jag förälskad i en sööt klänning från BikBok ! Ser ut som att den är i jeanstyg, men tror det är vanligt tyg. Perfekt med banden, fickorna, den söta helheten. Jag gillar den helt enkelt. SnyggtSnyggtSnyggt med strumpbyxor, (antingen vågat färgade eller tjocka ljusgrå) en långärmad tröja under, skinnjacka och en gsig halsduk !
http://www.bikbok.com/  (Gå in på Collection och sen på Dresses.)

Nää, nu ska jag faktiskt sova !
Ha en bra kväll !
- Erica

Kommentarer
Postat av: Malin

haha! jag suger också på att sy! allt som har med händerna att göra! typ måla! ;D

2007-09-30 @ 11:01:52
URL: http://malinsyl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0