Bästa helgen

Bered er på att det här inlägget kommer bli riktigt långt ! haha, har en del att berätta om man säger så ..

Lördag 18/8

Jag, Mikaela, Lova och Agnes åkte tåg till göteborg 11:17 och var framme i göteborg typ 12:20 .. hade massor av väskor med oss + Danny och Erik - plakaten som vi hade baksidorna fram på (papprena var dubbla) och på baksidan vare såhär bussar å tåg å sånt xD så var det en gubbe som frågade ifalla vi hade målat de själva, haha. Vi ba : Neej inte precis ! Så sen kallade han Agnes för Pippi långstrump ! Han var liite weird. Men i alla fall .. efter att vi hoppat av tåget letade vi upp en pårvagn och åkte till avenyn. Vi hittade lägenheten vi skulle bo i ganska snabbt .. Packade upp lite, vilade och åt lite. Sen begav vi oss ut på stan för en liten shoppingrunda. köpte inte så mycket .. två t-shirtar, en från Monki och en från GinaTricot. Sen var vi å åt på PizzaHut .. värsta lyxigt ju ! Haha. Och sen gick vi till Lilla Bommen för att kolla var rix skulle va dagen därpå. När vi kom tillbaks till lägenheten igen gjorde vi färdigt våra plakat och sen gick vi och la oss .. fast det tog ganska lång tid innan vi somnade .. Lova fick värsta skrattanfallen xD

söndag 19/8 Rix !

Vi gick upp typ klockan 6 .. gjorde oss iordning och åt frukost och såå. Sen gick vi mot lilla bommen (stannade först och snodde några Rix-planscher på en pelare xD) och gick först runt å kollade lite . Så träffade vi Malin <3 (och sen kom Cissi och Cassis å väntade. En del andra var redan där .. Ronja och Camilla och de (: men man var liksom tvugna att vänta utanför området där scenen var så vi beredde oss på en springmarsch mot scenen, haha. Men Jag och Agnes tog alla väskor så Mikaela och Lova kunde springa och ta platser längst fram. Det lyckades la ganska bra i alla fall .. fick platser längst fram fast mer åt vänster.

Sen var det dags för den eviga väntan ! Men det var ju kuul ändå ! Å sen typ vid 3 eller nåt skulle vi gå och köpa lite godis .. hittade först ingen affär så gick till Pressbyrån där vid tågstationen. så efter att vi handlat ser vi att det när somhelst ska komma ett tåg från Stockholm .. så ville Lova och Agnes vänta och se ifall Erik Segerstedt skulle vara me på tåget .. så vi stannade där. Så kommer tåget och så går det ut massa folk, så är vi nästan på väg att gå när vi plötsligt ser Danny, Göken, Jonah och Erik ! så går Agnes och Lova fram till Erik och Danny ser typ att jag står där så jag grå fram till honom dårå.

D: Heeej ! hur är det ? *Kraaaaaaaaaaaaaaam*
E: joo det är braa, hur ere sjäälv ? (a)
D: De e bra ! Men vi måste gå nu, men vi ses la sen !?
E: Självklart ! Men ska du signera ?
D: Jaa i Rix-tältet klockan 4 .. Hejdåå !

Så gick vi därifrån och Danny gick precis bakom, hahah. Men så gick vi tillbaka till scenen och otroligt nog var våra platser kvar ! De som stog jämte oss hade passat dom. Så när klockan va typ 4 gick jag, Mikaela och agnes till signeringen .. lova passade platserna eftersom hon gillar Erik mest. så stog vi där å vänta ett tag så sen trängde jag mig fram .. så kom Danny fram till mig.

D: Heej igen !
E: Heej ! :D sträcker fram min skiva ..
D: skriver på ett av de få tomma platser som finns xD "Tack för att du finns och för att du stöttar ! Puss / Danny" (söööööööööööööötaaast !)
Så håller Danny på å gå därifrån ..
E: Meehn Hallåå Danny får man ingen kram idag eller ?
D: Åhh förlååååt ! haha . *Kraaamåpuuuuuss*

Så skrev han på min rix t-shirt å sådära också å sen typ backade jag lite för att släppa fram andra. Men så sen går jag fram igen å ger honom min nalle ..

D: ååhh söötnos .. va gullig :D

så sen går vi därifrån dårå .. å ställer oss vid scenen. Å sen klockan 6 börjar det .. först Ramsells såklart ! (sista gången jag ser de nu ! ;O ) och sen typ anders johansson, linda Bengtzing, magnus carlsson, bosson .. å så var de la typ nå mer .. men jag kommer inte ihåg, haha. Å sen DAAANNYYY :D å han va gryyyyym som alltid å jag bara hoppa å skrek å sjöng ! haha. Men sen efter att han var klar var det sunrise Avenue och jag blev typ inträngd i staketet å kände mig svimfärdig å allt .. så blev det över staketet för mig "/ så låg jag där å typ skakade så kom Danny förbi, så gick han först fram till Mikaela och fråga om hon var okey. Å sen satte han sig jämte mig å typ smekte mig på kinden å i pannan å så .. han är underbar ! <3 Men så efter en stund gick han .. så kom Martin Stenmarck förbi och frågade hur jag mådde x)

Men sen tog vi oss ut och gick hem till lägenheten och la oss .. fast denna natten vare min tur att få värsta skrattattacken, haha.


Måndag 20/8 NRJ

Gick upp ganska tidigt, gjorde oss iordning, gick till McDonalds och åt frukost ! Pannkakor och varm choklad ! haha. Sen ville lova gå till hotellet och träffa Erik .. så vi satte oss där ute en stund .. så äre klart att Danny och Janna går förbi en bit bort ! Fast jag tror inte han såg oss .. men Erik kom aldrig så vi traskade bort till vår lägenhet igen. Packade älla våra saker eftersom vi skulle åka hem senare. Sen gick vi till stan lite snabbt .. jag köpte ett linne på Topshop och ett par örhängen .. sen sa jag och Mikaela hejdå till Lova och Agnes eftersom de skulle åka hem vid 3. Sen gick vi och letade upp en spårvagn och åkte till Liseberg. där hade de värsta staketen å så ! Jag trodde att de redan skulle ha öppnat, men inte. Så hittade vi Malin, Cassis och Cissi så vi ställde oss vid de. Sen när det öppnade så blev det värsta spring mot scenen igen. Jag och Mikaela lyckades få platser längst fram fast vi egentligen inte hade tänkt stå längst fram xD (eftersom vi skulle åka hem innan det var slut) men sen släppte de bara in ett visst antal längst fram så det var ingen risk för trängsel ifall man inte stog i mitten.

Men så åt vi och sådära .. så sitter vi på en bänk så plötsligt säger Mika :
-Tänk om danny skulle ha klätt ut sig sådär ! hahaha *pekar på några som går med ryggen emot oss*
så kollar jag på de .. å så ser jag att det är DANNY ! och GÖKEN och Janna ! hahah. Så Danny har värsta piratkläderna typ .. men vi hinner inte fram till dom innan de gått bakom scenen. Så sen vid halv åtta börjar det . Först vare typ Neverstore, vincent och Sen DAAANNYYYY ! :D Å han va bääst igen : så sen efter han uppträtt trängde vi oss ut .. så träffade vi Malin igen , hon försökte också tränga sig ut. Så nr vi kom ut träffade vi Cassis och Cissi igen också gick vi bakom liseberg för att se om vi hittade där artisterna kom ut. Och otroligt nog gjorde vi det ! Så frågade Cissi ifall Danny hade åkt och det hade han inte.
så efter en stund kom Göken ut :) så var det några tjejer som fråga efter hans autograf och hela han liksom lyste upp ! Han såg så glad ut :D så sen gik även vi fram .. tog kort och pratade massa .. så sa han såhär : Ni ska veta att Danny giller er jättemycket ! Ni betyder verkligen mycket för honom ! Å vi ba Awhhhh :) så skulle han typ åka men så sa han att vänta här så kommer Danny snart ut, så försökte han ringa honom, men han svarade inte. Men så väntade vi där i alla fall .. så efter en stund kom han !

D: Heey sötnosar !
Alla: Heeeeej :D

Så kramade han mig å så frågade han om jag mådde bättre efter Rix å såå .. sööt (': så sen skulle alla ta kort me honom .. så när det bara var jag kvar kastade han en slängkyss åt mig och sa att han var tvungen att åka .. dissad eller vad ? haha ..

Så gick vi till hotellet dårå .. så efter en stund gick vi in där och han stog och pratade med en jätteliten tjej .. sötsötsöt å sen så sa de som bodde där att vi var tvugna att gå ut .. men så gick jag fram till Danny först

E: du vet, jag måste gå nu, tåget går snart, börjar liksom skolan imorrn .. "/
D: okeey "/ ha så kul i skolan ! *KRAAAAAAAAAAAAM*
E: aa visst jättekul *inte*
D: *kolla mig i ögonen* Ta tag i skolan nu ! Det är viktigt !

så sen vare lite mer .. men jag skriver det imorrn isåfall .. ni har ju en del att läsa nu iaf ! haha . bilder kommer också imorrn !

/ E


Kommentarer
Postat av: Malin

gaah, det ägde..! :) <3 längtar tilbaka! ett helt dygn sen nu.

2007-08-21 @ 20:29:16
URL: http://malinsyl.blogg.se
Postat av: Cassis

JA! Det gjorde det verkligen! =)

2007-08-23 @ 18:03:29
URL: http://cassandraodqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0