En vecka ...

Jaa, om en vecka är det dags. Erica ska börja gymnasiet. Det låter konstigt, jag ska börja på gymnasiet! Jag känner mig inte redo än, jag känner mig för liten! Gymnasiet låter så vuxet...jag känner mig nog inte så vuxen. Men redo eller ej, jag har nog inte så mycket val. Vet inte hur många gånger jag den sista tiden fått frågan "Är du inte nervös?"
Och jo, det är klart jag är nervös. Jag ska börja en helt ny skola, som ligger två mil härifrån, jag ska åka buss varje dag, jag har ingen kompis med mig och vad jag vet känner jag inte en kotte som ska börja där. Det känns lite skrämmande. Hur ska jag göra? Vart på bussen ska jag sätta mig? Vart i aulan ska jag sätta mig? Ska jag prata med någon? Hur gör man? Kommer jag få nya kompisar? Hur tar man kontakt med nytt folk? Kommer jag trivas? Är det här rätt för mig? Tänk om jag blir ensam? Tänk om jag inte passar in? Det där är frågor jag ställer mig själv ofta. Som sagt, jag är nervös. Väldigt nervös.

Men samtidigt vet jag att det här är min stora chans. Min chans att visa vem jag är. Vem den riktiga Erica är. Min chans att vara mig själv från allra första början. Min chans att visa vad jag kan och hur bra jag är. Jag måste ta den chansen. Jag vill inte bli bedömd för hur jag varit tidigare. Jag vill bli bedömd för den jag är nu, och för det jag gör nu. Inte för något jag gjorde för flera år sedan. Det är lätt att fastna i en roll, och det var nog det jag gjorde på tullbroskolan. Många där fick aldrig se mig för den jag är. Nu har jag min chans, det är nu det gäller. Jag klarar det här.

Som den klokaste jag känner skrev ...
"Varje skolstart efter sommarlovet är en nystart. En ny chans att göra allt rätt. Ta vara på det."
"Ni som börjar gymnasiet har ännu mer chans att starta om på nytt eller välja vad/vem du vill vara. kör hårt och lycka till."

Jag ska försöka...
<3


Kommentarer
Postat av: anna

svar: jag veeeet, förlåt :( <3 mamma ringde åh

sa att hon fått en skitbra plats vid de dära

huset mittemot hotellet, tvärsöver torget (fin

beskrivning .. xD)åh när mamma ringde gick du iväg

me Malin (tror jag) så när ja åh mamma pratat klart

så ba vi du borta :| åh du .. ja va nog me lite

sådära osocial, åh jag skyller på Brolle xD höhö,

ja é såå snäll men de é sant (a) .. åh nu kmr de

säkert dröja aslänge innan vi ses igen -.- :| blää!



åh ikaa, DE FIXAR SIG :D va bara dig själv så <3

alla är barn i början, men som mr.klok sa; KÖR HÅRT! ;)

2008-08-11 @ 22:07:43
URL: http://sissigirliiee.blogg.se/
Postat av: ellen

jag känner typ exakt likadant!! får fan ont i magen när jag tänker på det :o

2008-08-12 @ 01:17:48
URL: http://ellenhyldgaard.blogg.se/
Postat av: Malin

men söt, det kommer gå bra!

2008-08-12 @ 10:05:30
URL: http://malinsyl.blogg.se/
Postat av: lovisa

fy va bra skrivet vännen!!

jag känner exakt likadant men vi klarar det, det vet jag! <3

2008-08-12 @ 12:21:19
URL: http://lovisaeskilsson.blogg.se/
Postat av: carro

jag vet exakt hur det är , d åjag avr isamma situation förra året , men oroa dig inte ! det är måns som känner likadant, men det löser sig ska du se! :D

du fixar det galant!

2008-08-13 @ 20:58:04
URL: http://carolinelarsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0