Skolan!

tjosvvejs!
kan nu stolt meddela att jag fått igång mitt bredband, så här sitter jag nu, vid min nya, alldeles egna, bärbara dator! Känns mycket bra ;)
Ska ju berätta lite om skolan också...
Kan ju börja med att säga att en av de värsta stunderna jag vart med om var när jag kom fram till skolan (mamma körde eftersom busstiderna inte passade). För det första var det inte en enda kotte jag kände igen, och dessutom stod alla i grupper och pratade, och jaa, mitt i allt stod jag. Kände riktigt hur mina ben skakade! Jag hoppas det inte syntes lika tydligt som det kändes. Sen var det dags att gå in i matsalen. Jag kom in typ sist och fick då gå genom hela matsalen med allas blickar på mig! Och var skulle jag sätta mig då? jo, jag tog tag i första bästa stol ;)
Sen började uppropet om vilken klass man ska gå. Jag tillhör numera NP08C. Som tur var fick jag den (enligt mig) bästa klassen! Men utöver detta har allt flytit på bra. Jag har pratat med de flesta i klassen (om än inte så mycket) och jag har båda dagarna haft någon att sitta med i matsalen! Så allt som allt känns det rätt bra. Fast det är såklart fortfarande lite jobbigt. Jag har ju inte direkt några vänner än. Men jag tror det kan bli bra om ett tag. :) För övrigt är vi 24 stycken i min klass, varav 19 tjejer och 5 killar ;) Men det känns som att det här kan bli en klass där alla kommer synas, där det inte är någon enstaka som tar över. Det kommer bli bra :)
I slutet av veckan får jag berätta lite mer vad som hänt!
Imorgon ska vi ha friluftsdag! haha.
Återkommer när jag lyckats få över mina bilder till den här datorn! :)
lovelovelove
erica

Kommentarer
Postat av: lovisa

åhw, sötnos! jag saknar dej också! <3

när ses vi? :/ :*

2008-08-19 @ 21:45:14
URL: http://lovisaeskilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0