LEGOLAS

Det är många av er som frågar mycket om mina djur...så jag tänkte att det är väl på tiden att de får varsitt eget inlägg...vi börjar med Legolas! ;)

Djurslag: Hund
Ras: Cavalier King Charles spaniel
Namn: Legolas, hans fullständiga namn är Lemitess Nocciolato
Ålder: Ungefär fem år (född den 1 maj)
Färg: Black-and-tan
Köpt: På Lemitess kennel i Småland
Övrigt om Legolas: Min lille Lego är en hund som är väldigt lätt att tycka om...söt som få och med ögon som kan få vem som helst att smälta. Men man ska inte låta sig luras av hans vackra yttre! Detta är en väldigt bestämd herre som ibland tror att han äger världen. Han brukade vara en riktig rymmare och ni vill inte ens veta alla ställen där jag jagat honom. Han är en hejare på agility...han gillar det verkligen och är väldigt snabb. Tyvärr tävlar vi inte eftersom jag inte kan lita på att han inte rymmer under en tävling. Men tränar gör vi ofta! Legolas är väldigt kräsen och han gillar bara en enda sorts hundben! Han älskar att bli kliad, han hatar när man rör vid hans öron. Han skulle aldrig få för sig att sova med mig i sängen (tro mig, jag har försökt!) men däremot tycker han det är mysigt att ta en tupplur i soffan. Ibland tror han att han är en katt, så det är inte helt ovanligt att hitta honom sittandes på fönsterbrädet...Legolas har lite trånga luftvägar och eftersom han drar i kopplet ibland så låter han som en gris. Ni vill inte veta hur många gånger han skämt ut mig! ;) Han har sina små egenheter, men han är helt underbar, och jag älskar honom massor! Kan absolut inte tänka mig ett liv utan min lille kompis!













Hihi.
Love
Erica


Kommentarer
Postat av: Ebba

sv: Tack sötnos! Ha en underbar helg <3

2009-10-24 @ 17:06:04
URL: http://leeshy.blogg.se/
Postat av: Karin

nej vad sööööt :D! puss

2009-10-24 @ 17:10:40
URL: http://bykarin.blogg.se/
Postat av: elvis

åh så fin! :)

2009-10-24 @ 19:10:00
URL: http://battles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0